• Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Youtube
  • O ŠGZ
    • O ŠGZ
    • Sedež in kontakti
    • Vodstvo ŠGZ
    • Člani ŠGZ
    • Regijski sveti
    • Letna poročila
    • Za medije
  • Business Podravje
    • Podravje
    • Slovenija
    • Podjetja
    • Poslovne cone
    • Institucije
  • Kontakti
  • Podjetje Leta
  • Inovacije
    +386 2 22 08 700 info@stajerskagz.si
    • 0Shopping Cart
    Štajerska gospodarska zbornica
    • Novosti
      • Vse objave
        • Izpostavljamo
        • Aktualne aktivnosti
        • Razpisi in naročila
        • Posebno obvestilo
        • Dogodki
        • Gospodarski izzivi
      • Dogodki in vabila
        • ŠGZ
        • Dogodki
        • Gospodarstvo v regiji
    • Storitve
      • Svetovanje in informacije
        • Brezplačno poslovno svetovanje – Infopika
        • SPOT točka Maribor
        • Javne listine
        • Enter Štajerska
      • Podpora
        • Mednarodno poslovanje
        • Projektna pisarna
        • Izobraževanje
        • Najem poslovnih prostorov
      • Promocija in mreženje
        • Oglaševanje in promocija
        • Publikacije
        • Mreženje
        • Regijski sveti
      • Aktualne aktivnosti
        • Podravsko Podjetje Leta
        • Inovacije Podravske Regije
        • ŠGF | Štajerski gospodarski forum
    • Izobraževanja in dogodki
    • Projekti
    • Za člane
    • Menu Menu
    Ta dogodek je že potekel

    Še niste član ŠGZ?

    Izkoristite vse prednosti, popuste in ugodnosti članstva!

    Preverite ugodnosti

    Merjenje učinkov izobraževanj

    Predavatelj
    Matic Kadliček
    Začetek
    21. 10. 2022 9:00
    Zaključek
    21. 10. 2022 15:00
    Naslov
    Štajerska gospodarska zbornica, Ulica talcev 24, 2000 Maribor    Ogled zemljevida
    Telefon
    030 667 731
    E-naslov
    vesna.herzenjak@stajerskagz.si

    BREZPLAČNO

    Merjenje donosnosti naložb izobraževalnih programov postaja za kadrovske strokovnjake vse bolj pomembno. Z uporabo analitike lažje sprejemajo odločitve in vzpostavijo podporo kadrovski funkciji s strani vodstva. Kadrovska funkcija ni vedno obravnavana kot pomembem prispevek k organizaciji. To se pokaže še posebej v težki gospodarski situaciji, ko je treba krčiti proračune. Proračun za kadrovsko službo (in s tem tudi za izobraževanje) se takrat običajno zmanjša bolj kot proračuni drugih služb. Čeprav bi ga bilo po logičnem razmisleku v teh časih treba povečati, saj lahko strateško osredotočanje na ljudi resnično spremeni razmere. Ko kadrovska služba pokaže poslovno vrednost, pridobi podporo najvišjega vodstva, postane razvojna
    funkcija v organizaciji in kot taka je deležna tudi večjega proračuna. Zato je pomembno, da znajo kadrovski strokovnjaki pokazati vrednost kadrovskih programov in projektov.
    Vsi opažamo vse več zahtev po dokazovanju finančnega učinka odhodkov (npr. za izvedbo izobraževanj), ki so v organizacijah namenjene pobudam in izboljšavam. Zanimanje za vrednost programov in projektov je vedno obstajalo. Vendar pa danes vse pogosteje vključuje tudi finance. Če so bili odhodki nekoč opredeljeni zgolj kot “stroški poslovanja”, so danes vse pogosteje opredeljeni kot naložba in terjajo odgovor tudi na vprašanje donosnosti. Tako morajo tudi kadrovski strokovnjaki dokazati, da je izobraževanje investicija in ne strošek, dokazati morajo torej dejanske učinke izobraževanja na poslovanje organizacije. Težko pa je določiti denarno vrednost spremenljivkam povezanih z ljudmi: zavzetost zaposlenih, zadovoljstvo pri delu, konflikti, stres, timsko delo, motivacija… Vse te spremenljivke vplivajo na produktivnost, kakovost, delovni proces in stroške. Če želi kadrovska služba imeti strateško funkcijo v organizaciji, pa mora znati prikazati tudi kako in koliko.

    PO DELAVNICI BODO UDELEŽENCI RAZUMELI:
    – osnove ROI Metodologije
    – pet ključnih elementov, zaradi katerih ROI Metodologija deluje
    – pomen verige vrednosti za izobraževalne programe
    – potrebo po prikazu učinka in ROI za izobraževanja
    – korake snovanja izobraževalnih programov, da zagotovijo učinek in ROI
    – učinek merjenja rezultatov izobraževalnih programov na vseh petih ravneh izido

    Delavnica bo potekala v živo, v prostorih Štajerske gospodarske zbornice (v primeru poslabšanja razmer v zvezi s Covid19, se bo delavnica izvedla online).

    Na zalogi

    Preberite podroben opis
    • Opis

    Podrobnosti dogodka

    VSEBINA:

    1. NAČRTUJ OCENJEVANJE
    KORAK 1: Začni z zakaj
    – Ali je ta program vreden izvedbe?
    – Ali je to problem, ki ga je vredno rešiti?
    – Ali je to priložnost, ki jo je vredno izkoristiti?
    – Ali bo ta novi program prinesel dovolj dodane vrednosti, da bo nadomestil stroške?
    – Katere poslovne mere, ki jih imamo v sistemu bo program izboljšal?

    KORAK 2: Poskrbi za izvedljivost – izberi pravo rešitev
    V tem koraku se ugotavljajo vzroki težav ali preučujejo različni pristopi za obravnavanje priložnosti.
    – Kaj je treba spremeniti, da bi vplivali na merilo učinka?
    – Kaj lahko omogoči to spremembo?
    – Katera je najboljša rešitev?

    KORAK 3: Pričakuj uspeh – načrtuj za rezultate
    Začnemo s koncem v mislih in predvidimo, katere podatke bomo potrebovali, kdaj in kako jih bomo
    zajemali. Pri pričakovanju uspeha je vključenih več vprašanj:
    – opredelitev uspeha programa
    – določitev ciljev na več ravneh
    – opredelitev odgovornosti vseh zainteresiranih strani za doseganje uspeha
    – dokončanje načrta zbiranja podatkov in
    – dokončanje načrta analize donosnosti naložbe

    2. ZBERI PODATKE
    KORAK 4: Poskrbi za pomembnost – zasnuj za Vhode, Odziv in Učenje
    Pomembnost je ključnega pomena za:
    – Vhode – raven 0: kdo v programu sodeluje
    – Odziv – raven 1: kako program udeleženci dojemajo in
    – Učenje – raven 2: kaj se bodo udeleženci naučili
    Podatki se zbirajo z različnimi postopki merjenja: od formalnega testiranja do neformalnega
    samoocenjevanja. Uporablja se več metod: ankete, vprašalniki, opazovanje, intervjuji, testi/vizi,
    fokusne skupine, demonstracije, simulacije, …

    KORAK 5: Poskrbi da se prime – zasnuj za Uporabo in Učinek
    Osredotočamo se na dve vrsti podatkov, ki se zbirajo po izvedbi programa z uporabo različnih
    metod spremljanja:
    – Uporaba – raven 3: kako in koliko zaposleni uporabljajo novo znanje pri delu
    – Učinek – raven 4: kakšen učinek ima sprememba dela na poslovne mere organizacije
    Tipične metode so: ankete, vprašalniki, opazovanje, intervjuji, fokusne skupine, spremljanje
    uspešnosti, … Izboljšanje stopnje odzivnosti je ključno vprašanje pri zbiranju podatkov po
    zaključku programa. Z dosledno uporabo določenih tehnik lahko dosežete 70-80-odstotno
    stopnjo odzivnosti.

    3. ANALIZIRAJ PODATKE – poskrbi za kredibilnost
    KORAK 6: Izoliraj učinke
    Eden najpomembnejših korakov v postopku je izoliranje učinkov programa. S tem se ugotovi obseg
    učinka, ki je neposredno povezan s programom. Pri tem lahko uporabimo različne metode: kontrolne
    skupine, ocene udeležencev, analize trendov, matematične modele, …
    Čeprav je včasih težko izolirati učinke programa od drugih vplivov, je to potrebno za verodostojnost
    analize. Brez tega koraka ni dokaza, da je program povezan s poslovnimi merami.

    KORAK 7: Podatke pretvori v monetarno vrednost
    Za izračun ROI je treba izboljšanje poslovnih mer pretvoriti v denar. V tem koraku se za enega ali več
    mer učinka, povezanih s programom, določi denarno vrednost. Za določitev vrednosti mere je na
    voljo več tehnik: standardna vrednost, notranji ali zunanji strokovnjaki, zunanje podatkovne zbirke,
    pretekli stroški, …
    Mehke mere so včasih matematično povezane z drugimi merami, ki jih je lažje pretvoriti v denar. Ta
    pristop se uporablja za mere, ki jih je zelo težko pretvoriti v denarne vrednosti, vendar so povezane
    z drugimi merami. Na primer: zavzetost zaposlenih (ki jo je težko ovrednotiti) je običajno povezana s
    prihodki na zaposlenega (ki jih je lahko ovrednotiti).

    KORAK 8: Prepoznaj neopredmetene koristi
    Neopredmetene koristi so koristi programa, ki jih ne želite pretvoriti v denar. Gre za mere, ki jih ni
    mogoče verodostojno pretvoriti v denar z minimalnimi sredstvi. Neopredmetene koristi so npr.:
    prilagodljivost, ugled, odločnost, skrb, družbena odgovornost, …

    KORAK 9: Zajami vse stroške programa
    Pri izvajanju študij učinka so za izračun donosnosti naložbe potrebni skupni stroški programa. Stroški
    morajo biti v celoti zajeti, tj. vključevati morajo vse neposredne stroške – to so tisti, ki jih plačamo po
    računih (npr. gradiva, trener, prostor, hrana) in posredne stroške – to so tisti, ki nastanejo interno
    (npr. analiza potreb, razvoj programa, čas udeležencev, administracija).
    KORAK 10: Izračunaj ROI
    Donosnost naložbe (ROI) je finančna metrika, ki predstavlja končno merilo uspešnosti programa.
    Izražena je v odstotkih.

    4. OPTIMIZIRAJ REZULTATE
    KORAK 11: Povej zgodbo – rezultate sporoči ključnim deležnikom
    Poročanje o rezultatih analize je pomemben korak v ROI Metodologiji. Bistveno je pravilno
    opredeliti občinstvo, zagotoviti ustrezne informacije (celotna študija, povzetek, tabele, videi,
    blogi,…) ter izbrati ustrezne medijske kanale (brošure, spletna stran, sestanki).
    Bistvene so štiri ciljne skupine:
    · Udeleženci, ki so neposredno vključeni v program in ki ocenjevalcem zagotavljajo podatke.
    · Neposredni vodje udeležencev, ki potrebujejo dokaze o uspešnosti programa.
    · Sponzorji programa, ki morajo razumeti vrednost programa za organizacijo.
    · Člani ekipe zaposlenih, ki morajo vedeti, kako je bilo razvito vrednotenje donosnosti naložb.

    KORAK 12: Optimiziraj rezultate – uporabi mišljenje »črne škatle« za povečanje financiranja
    Na koncu uporabimo mišljenje „črne škatle“ oz. „black box thinking“ iz letalstva, da po nesreči (ali pa
    tudi ne nesreči) preverimo, kaj je mogoče še izboljšati in ali bi bilo smiselno podporo programu še
    okrepiti.
    To je zadnji korak v ROI Metodologiji in je namenjen ohranitvi ali povečanju financiranja.
    Zelo verodostojni rezultati so odličen argument za ohranitev ali povečanje financiranja. To pa je
    povezano tudi z vprašanjem izboljšanja procesa, saj se podatki zbirajo in uporabljajo za uvajanje
    sprememb za izboljšanje programa. Ne glede na to, ali program prinaša želene rezultate ali ne, ga je
    izziv narediti še boljšega in povečati donosnost naložbe.

    Dobra novica je, da je mogoče ugotoviti vzroke za neuspeh (ali razočaranje nad rezultati) in da je
    mogoče na različnih točkah postopka izvesti prilagoditve. Vse te prilagoditve so namenjene temu, da
    bi program ali projekt postal uspešnejši in da bi v bistvu prešel od povprečnih ali negativnih rezultatov
    k zelo pozitivnim. Tudi če so rezultati pozitivni, lahko s prilagoditvami še vedno dosežemo izboljšave.
    To pomaga izboljšati financiranje, hkrati pa se bodo obravnavala tudi druga pomembna vprašanja,
    kot so večja podpora, zavezanost, spoštovanje in vključenost.

    Koristi ROI

    – Poravnajte projekte s poslovnimi potrebami.
    – Prikažite prispevek izbranih projektov.
    – Zaslužite spoštovanje deležnikov in sodelavcev.
    – Zgradite zavzetost zaposlenih.
    – Upravičite/zaščitite proračune.
    – Izboljšajte podporo za projekte.
    – Nadgradite procese zasnove in uvajanja
    – Prepoznajte neučinkovite projekte, ki jih je potrebno zasnovati ponovno ali ukiniti.
    – Prepoznajte uspešne projekte, ki jih lahko uvedete še na drugih področjih.
    – Prislužite si “sedež za mizo”.

     

    Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija.

    + Ical Uvoz
    + Google koledar

    Status

    Ta dogodek je že potekel

    16 Zasedenih mest

    Moj ŠGZ

    • Moj račun
    • Za člane
    • Politika zasebnosti in varstvo podatkov
    • Splošni pogoji poslovanja

    NOVOSTI

    • Vse novice
    • Publikacije
    • Dogodki

    O ŠGZ

    • O ŠGZ
    • O regiji
    • Naši člani o nas
    • Za člane

    KONTAKT

    Štajerska gospodarska zbornica

    Ulica talcev 24, 2000 Maribor

    T: 02/220 87 00

    F: 02/220 87 11

    E: info@stajerskagz.si

    S: www.stajerskagz.si

    © Copyright Štajerska Gospodarska Zbornica | O avtorjih
    • Piškotki
    • Politika zasebnosti in varstvo podatkov
    • Powered by RES REI
    Scroll to top