Naj veliko in naj podjetje po izboru bralcev: Impol
Skupina Impol iz Slovenske Bistrice zaposluje več kot 2500 ljudi in je največji predelovalec aluminijevih polizdelkov v Sloveniji, kupcem ponuja valjane in stiskane aluminijeve izdelke z visoko stopnjo dodelave. Glavna strateška prednost Skupine Impol je raznovrstnost programa predelave aluminija, hkrati pa ustvarja sinergijske učinke z obvladovanjem drugih področij, ki so podpora predelavi aluminijastih izdelkov. V svetovni predelavi izdelanega primarnega aluminija, ki je v letu 2021 znašala 67,4 milijona ton, je Skupina Impol dosegla 0,40-odstotni delež predelave v primerjavi z na novo izdelanim aluminijem. “Skupina Impol je v letu 2021 dosegla 35,5 milijona evrov čistega dobička ob 845 milijonih evrov prihodkov. Dodana vrednost na zaposlenega je znašala 64.163 evrov. Skupno smo izvozili 94,5 odstotka proizvedenih izdelkov,” našteje Andrej Kolmanič, glavni izvršni direktor Impola.
Kljub zaostrenim poslovnim razmeram v Impolu načrtujejo odpiranje novih delovnih mest prav v Slovenski Bistrici, prevzeli so tudi družbo TML v Šibeniku, kjer sedaj postavljajo novo livarno.
Naj srednje veliko podjetje: Filo
V zadnjih dveh kriznih letih je ruškemu podjetju s 24 zaposlenimi uspel velik odboj tako pri prihodkih kot pri dobičku. Podjetje v Rušah proizvaja polnjene žice za jeklarsko in livarsko industrijo.
Od leta 2019 imajo v podjetju Filo povsem novo lastno proizvodno linijo, ki je najhitrejša na svetu in omogoča letno proizvodnjo kar 6500 ton. V podjetju Filo zaposlujejo 24 ljudi, od teh 18 neposredno v proizvodnji.
V obdobju epidemije in vojne v Ukrajini so močno porasle cene surovin in materialov, ki jih proizvajajo, tako da je podjetje Filo, ki je običajno imelo okrog 10 milijonov evrov prihodkov, lani že doseglo 21,5 milijona evrov prometa, letos pa ga bodo ustvarili okrog 35 milijonov evrov. Temu primerno se jim povečuje dobiček – lani je bilo 1,6 milijona evrov čistega dobička, letos ga bo še nekaj več, s čimer je Filo eno najbolj uspešnih podjetij v podravski regiji. Direktor Tomaž Kolarič pravi, da ni izziv le rast cen materialov, ampak tudi pomanjkanje materiala. “Povprečna bruto plača v podjetju je bila lani 2135 evrov, prav tako izplačujemo maksimalen znesek regresa, ki je še neobdavčen – letos junija 2000 evrov,” doda Kolarič.
Naj malo podjetje: Digitalna slikovna diagnostika
Ptujski diagnostični center obiskujejo, z zdravstvenimi napotnicami ali kot samoplačniki, ljudje iz vse Slovenije. Brigitta Kralj, direktorica, je njegovo vodenje prevzela v začetku marca: “Naš radiološki center ponuja rentgensko slikanje, ortopan, ultrazvok, magnetno resonanco (MR) in računalniško tomografijo (CT). S tem pokrivamo praktično vsa pomembna področja slikovne diagnostike, ki je danes izjemnega pomena pri ugotavljanju vzrokov zdravstvenih težav in nadaljnjem zdravljenju. Letos smo kupili dve novi napravi, zelo sodobni napravi za RTG in UZ, slednji imamo dve, kar nam omogoča številne preiskave. Ves čas skrbimo, da imamo vrhunsko opremo, čeprav je izjemno draga.”
V centru je 16 redno zaposlenih, med drugim trije zdravniki, dve medicinski sestri in šest inženirjev radiologije. Po potrebi sodelujejo z visoko izobraženimi zunanjimi sodelavci. Lani so kljub številnim izzivom, ki so bili največkrat povezani z ukrepi zaradi koronavirusa, opravili skoraj 50 tisoč preiskav, letos bodo številke podobne. Kraljeva z zadovoljstvom pove, da jih v tem letu ni zapustil niti en sodelavec, poleg tega so dodatno zaposlovali.
Najperspektivnejše podjetje: Stela Haus
Kljub krizi zaradi pomanjkanja surovin in vse dražjih gradbenega materiala in storitev je podjetje Stella Haus iz Lenarta, ki “gradi domove, ne zgolj hiš”, v preteklem koronskem letu še povečalo prihodke in pridelalo približno pol milijona evrov čistega dobička. Kljub močni konkurenci proizvajalcev montažnih hiš v Sloveniji sebe vidijo kot močnega, predvsem pa kvalitetnega igralca na domačem trgu.
Pred petimi leti ustanovljeno podjetje je ob ustanovitvi imelo zgolj dva zaposlena, danes jih je 28. Mitja Žlajpah, direktor prodaje v podjetju, pravi, da domačemu trgu dajejo prednost, ne skrivajo pa ambicij po tujih trgih. V Avstriji in Švici so že prisotni, svojo veliko priložnost vidijo na nemškem trgu. Tudi zaradi tega, ker je solastnik podjetja Nemec Karlheinz Guggenmos. Njihove hiše so tudi v Luksemburgu, Italiji in celo na Švedskem. Koliko so jih že zgradili, ne štejejo več, povedo le, da jih je veliko. Dobro se zavedajo, da je hiša za vsakogar življenjski projekt, zato si prizadevajo, da bi bili kupci z njihovimi izdelki zadovoljni. Kratkoročno načrtujejo povečanje proizvodne hale, s čimer bodo prispevali k še bolj kakovostni izdelavi.
Naj zaposlovalec: Aluminium Kety Emmi
V podjetju Aluminium Kety Emmi zaposlujejo 400 ljudi, velika večina jih prihaja iz lokalnega okolja, povprečna starost delavcev je nekaj manj kot 43 let, večina ima srednješolsko izobrazbo. “Pred kratkim smo izbrali 15 novih sodelavcev, z novimi projekti v avtoindustriji pa bomo do marca prihodnje leto delo lahko ponudili še 15 novim sodelavcem,” pravi direktor podjetja Roman Stegne.
V strategiji podjetja imajo zapisano, da želijo biti do leta 2025 najboljši delodajalec v regiji. “Ker je večina našega kadra zaposlena v proizvodnji, povprečna plača podjetja nikoli ne bo konkurenčna visokotehnološkim inženiringom, želimo pa imeti najbolje plačan kader na primerljivih delovnih mestih v regiji. Septembra je povprečna bruto plača v našem podjetju znašala 1846 evrov. Letos smo vsem zaposlenim izplačali tudi 1800 evrov regresa, ob koncu leta 2021 pa 850 evrov božičnice,” pravi Stegne. Zaposleni v režiji imajo drseči delovni čas in možnost ob petkih zaključiti delo že ob 13. uri. V času odsotnosti imajo zaposleni urejeno nadomeščanje in v elektronski pošti vključen samodejni odgovor o odsotnosti.
Moje podjetje = Moj uspeh: Reeba XR, Jeromel in Tri-sense
V uredništvu Večera smo skupaj s partnerji – A1 Slovenija, Consilium, pravno svetovanje, Kadrovska asistenca, Lidl Slovenija, Lunos, Nova KBM, Original, kreativni marketing in Zavarovalnica Sava – v okviru pospeševalniškega projekta Moje podjetje = Moj uspeh prepoznali tudi tri obetavna mlada podjetja, ki jim bom z ustrezno mentorsko pomočjo v prihodnjih mesecih zagotovili podporo, ki si jo zaslužijo, da njihove dobre ideje postanejo prebojne.
Trije tisti, katerih potencial je prepoznala strokovna komisija, so Reeba XR z lastno 3D-virtualno platformo, ki jo je mogoče uporabiti za izvedbo virtualnih predstavitev, virtualnih galerij, virtualnih dogodkov in hibridnih dogodkov. Drugo je podjetje Jeromel, ki je razvilo prvo ležišče na svetu za spanje pod naklonom Dreamvano, ki pomaga pri zdravstvenih težavah. Tretje podjetje je Tri sense, ki s pomočjo umetne inteligence optimizira in avtomatizira procese v večjih inovativnih podjetjih ter s pomočjo tehnologije napoveduje kritične dogodke.
Način izbora
Na podlagi javno objavljenih podatkov in ob upoštevanju dogovorjenega nabora kazalnikov je podjetje Prva bonitetna agencija, d.o.o. ‒ EBONITETE.SI pripravilo izračune, ki sta jih podrobno pregledali še obe komisiji, vsaka po svoji metodologiji dela.
KOMISIJA ZA IZBOR PODRAVSKO PODJETJE LETA 2021
Dr. Roman Glaser, predsednik komisije
Mag. Jožica Planinšec Deržek, Obzorje, d. o. o.
Dr. Borut Bratina, Ekonomsko-poslovna fakulteta Maribor
Milan Jarc, Avto Jarc, d. o. o.
Melita Ferlež
Miha Klančar, Večer Mediji časopisno založniško podjetje, d. o. o.
Primož Potočnik, Prva bonitetna agencija, d.o.o.
KOMISIJA ZA IZBOR NAJ ZAPOSLOVALCA PODRAVJA ZA LETO 2021
Damir Battisti, Adecco H.R., predsednik komisije
Mag. Aleksandra Podgornik, direktorica Štajerske gospodarske zbornice
Janez Horvat, ZZPS, Območna enota Ptuj
Lucija Bezjak, Dorssen IMS d.o.o.
Vesna Reich, Vodja HR in organizacije, Skupina Agri Europe Cyprus
Foto arhiv Večera
Vir: Časnik Večer