ŠGF6-01-2176x1164

NE REŠUJEMO MARIBORSKEGA LETALIŠČA – GOSPODARSTVU ODPIRAMO PRIHODNOST!

Sodimo med odprta gospodarstva, naša podjetja veliko izvažajo in tudi uvažajo – skratka, so del dinamike sodobnega, globalnega gospodarstva. Takšna struktura gospodarstva nujno potrebujejo dobro organizirano infrastrukturo in logistiko. Smo tudi izrazito tranzitno področje, in to na koridorju, kjer poteka velika izmenjava blaga iz severa in juga. Toda – ali smo to kdaj resnično izkoristili?

Podravje ima idealne pogoje za logistično cona za širšo regijo: leži na stičišču dveh transportnih koridorjev, ki kar ponuja možnost transportnih povezav z oddaljenejšimi kraji. In ne pozabimo: imamo letališče, tu sta pristanišča Koper in Trst, ki potrebujeta zaledna skladišča. Zakaj ne bi bila pri nas? Poleg logistične panoge, bi dobile priložnost za razvoj tudi druge gospodarske panoge v regiji.

Ali smo pripravljeni sprejeti izziv? Smo pripravljeni na multimodalni logistični center v regiji?

Gostje oddaje:
dr. Marko Soršak, župan občine Hoče – Slivnica
Marjan Bezjak, direktor podjetja F.A. Maik d.o.o.

Kliknite tukaj za ogled oddaje!

Podravsko gospodarstvo je, skupaj s slovenskim, odprto gospodarstvo, naša podjetja veliko izvažajo in tudi uvažajo – skratka so del dinamike sodobnega globalnega gospodarstva. Takšna struktura gospodarstva nujno potrebuje dobro organizirano logistiko. Smo tudi izrazito tranzitno področje, in to na koridorju, kjer poteka velika izmenjava blaga s severa in juga.

Hkrati je zavedanje v Sloveniji, da brez transporta in logistike ne gre, žal, zelo nizko; nimamo jasno izdelane strategije za program zelenih tovornih vozil na plin in ni odločitve, ali bo država dala odpustek za zeleno vozilo na cestnino 40 ali 60 ali 0 odstotkov. V transportu smo podvrženi močni tuji konkurenci, ki preko ekonomije obsega obvladuje cene in ponudbo na trgu; imamo najvišje cestnine, ki so tako visoke tudi zaradi tujih kamionov, ki tranzitirajo čez Slovenijo (razmerje 80 : 20 za tuje). Hkrati beleži Slovenija deficit kadrov, primanjkuje izšolanih voznikov, ki jih je treba vedno dodatno šolati tudi v podjetju.

Res je, da ima področje mariborskega letališča idealne pogoje, da postane logistična cona za širšo regijo: leži na stičišču dveh transportnih koridorjev in kar samo ponuja možnost transportnih povezav z bolj oddaljenimi kraji. In ne pozabimo pristanišč Koper in Trst, ki potrebujeta zaledna skladišča. Zakaj ne bi bila pri nas? Poleg logistične panoge bi dobile priložnost za razvoj tudi druge gospodarske panoge v regiji. Toda – ali je gospodarstvo zares pripravljeno kaj storiti, da bodo dobri potenciali izkoriščeni?

 

Štajerska Gospodarska Zbornica