- Projekt: Pospeševanje ženskega podjetništva v Podonavju
- Štajerska gospodarska zbornica, simona.vajnhandl@stajerskagz.si
Projektna pisarna Women in Business
V zadnjih pomladanskih dneh aprila se je odvila Konferenca mednarodnega ženskega podjetništva, na kateri so bile predstavljene tudi posamezne zgodbe izzivov, padcev in priložnosti, s katerimi se soočajo ženske na poti v svet podjetništva. Poglejmo si nekatere izmed njih.
ANJA SEMENIČ podjetnica in nepremičninska posrednica, je po 24 letih dela v založniškem podjetju pristala na zavodu za zaposlovanje. Strast do nepremičnin se je skozi preteklo delo že zrcalila in njena komunikativna narava ter pristen in neposreden odnos so bili le začimba. Ideja od hobija do biznisa se je porodila šele ob spoznanju, da bo z vsem znanjem in izkušnjami potrebno nekaj narediti. Želja, ki je dolgo let v njej klila, je bila poplačana z odločitvijo, da postane samostojna podjetnica – nepremičninska posrednica. Po uspešno opravljenemu preizkusu 100-urnega izobraževanja je sledil zagovor poslovne ideje in še zadnji izziv – nepremičninska licenca. Sedaj, po treh in pol letih dela, se s ponosom spominja začetkov prehojene poti, mreženja z isto mislečimi podjetnicami in podjetniki, ob katerih se je urila in vstopala na samostojno pot. Ker pravi, da učenja ni nikoli konec, je kljub obilemu delu in uspešno izpeljanim poslom posegla še globje v stroko in vpisala magistrski študijski program Pravo in management nepremičnin. Pridobljeno znanje, kot pravi sama, utrjuje samozavest in več kot ga imaš, več ga lahko daš.
Zelo zanimiva predstavnica ženskega spola, ki pravi, da ima nadvse ‘staromoden’ poklic, je PETRA ŠKARJA – 5KA, podjetnica, pisateljica, predavateljica. Sama je dokaz, da je kriza priložnost za osebnostno in poslovno rast. Največje poslovne zgodbe niso zrasle z danes na jutri, so rezultat malih vzponov in padcev, ki (pri)peljejo do uspeha. Omenila je, da je biti pisateljica pravzaprav ‘nič kaj seksi poklic’. Kdo pa danes, ob vseh digitalizaciji in robotizaciji’, še sploh bere knjige?! Statistično gledano, je uspeti v svetu založništva v tem obdobju prej izjema kot pravilo. Je pa uspeh, če zmoreš med 1400 založniki, kolikor je trenutno registriranih v Sloveniji, s svojo drugačnostjo in inovativnostjo uspeti. Ampak – ja, vedno obstaja ampak, je pisateljevanje zelo nedonosen posel. Zato Petra polaga vsem na srce, da če imajo ideje in želje po velikem zaslužku, najdejo kaj drugega. To delo moraš res imeti rada. Kreativna in sočutna ustvarjalka zgodb je zaključila s pomenljivimi besedami: “V svetu je ogromno zgodb, ki si zaslužijo živeti večno, le prisluhniti jim je treba.”
VITA STARMAN je blogerka in mamica, njen naziv je ‘multipraktik’, uspešno pluje po različnih platformah in vzdržuje ravnotežje med poslovnih in zasebnim življenjem. Njena zgodba o začetkih podjetništva sega dve leti in pol nazaj in se začenja doma, v družinskem krogu, pri kuhanju in pripravi hrane za svojo hčerkico Emo. Napisala je blog in sledilo je spogledovanje s sodobnimi tehnologijami, s sledilci in sledilkami in ustvarjanjem nove publike. Pa smo spet pri hobiju, ki je prerasel v biznis. Medtem ko je hčerka rasla, so se spreminjale tudi kuharske zgodbe, dobivale so nove dimenzije. Bloganje je postalo njen življenjski stil, v katerega je bila ‘nehote’ vključena vsa družina. Ker imajo socialna omrežja tudi svoje pasti, poskuša biti bolj v ospredju ona sama, ne pa družina, čeprav vsi člani radi sodelujejo. Biti bloger se sliši zelo enostavno in nič kaj zahtevno. A kot pravi sama, je to delo zelo organizirano in ciljno usmerjeno. Vsako delo ima svoje prednosti in slabosti, ena izmed prednosti je vsekakor, da si lahko sama določa čas aktivnosti, pomanjkljivost pa je, da nikoli zares in popolnoma ne neha razmišljati o prihodnjih akcijah, saj si ne more privoščiti večdnevni ali tedenski umik. Njeno delo ni hobi, od tega živi. Marsikdo se ne zaveda, da je 80 % stvari, ki jih počne, neplačanih, od tistih 20 % sponzoriranih pa mora preživeti. Piše bloge, aktivna je na Instagramu, ustvarja pa tudi vsebine za različna podjetja. Influencer se sicer sliši moderno, a za vsem tem stoji predanost in trdo delo. To ni poklic, s katerim bi obogatel, te pa zelo obogati.
MILENA PIVEC in ZALA STANONIK, družinsko in poslovno povezani ženski, mati in hči iz Založbe Pivec. V zelo interaktivno obarvanem dialogu smo izvedeli, kako funkcionirajo odnosi med zaposlenimi na družinski ravni. Milena Pivec je s ponosom povedala, da je prav to pomlad njihova založba dosegla polnoletnost. Pretekle dolgoletne izkušnje na področju založništva so bile dobra popotnica, da se je podala na samostojno pot. Poslovna žilica, ki jo je gojila v sebi, je ugledala luč sveta v času, ko so bili otroci že dokaj samostojni in se je lahko posvetila lastnim ciljem. Za to je bilo seveda potrebno kar nekaj poguma, narediti dober program, ga finančno ovrednotiti in dobiti zagonski kapital. Izzivi, s katerim so se v začetku soočali, so bili tudi kadri, vsi družinski člani so bili vpeti. Zala je že kot študentka pomagala mami na različne načine, tudi fizično, kot je pospravljanje skladišča ali pretovarjanje knjig. Sledila je zaposlitev v podjetju, ki ga skupaj vodita. Konflikti? Da, konflikti so pač sestavni del življenja, pomembno je, da jih znamo reševati. Po hierarhični lestvici je sicer ‘šefinja’ mama Milena, hči Zala z vso spoštljivostjo in priznanjem priznava njeno vlogo. Skrbi glede predaje podjetja na potomce ni.